Huuhtelun kesto, terveys ja huuhtelu, laitteen käyttöikä ja PIN-koodikysymykset.
K: Kuinka usein minun on tehtävä toimenpide?
V: Alussa huuhtelu on hyvä tehdä päivittäin. Ensimmäisen 1-2 viikon jälkeen käyttäjät yleensä harventavat tahtia ja huuhtelevat esimerkiksi joka toinen päivä. Tiheydestä on päätettävä yhteistyössä terveydenhuollon ammattilaisen kanssa.
K: Voinko lopettaa ulostetta muokkaavan lääkkeen käytön, kun aloitan Navina-suolihuuhtelujärjestelmän käytön?
V: Suolihuuhtelu on yleensä osa suolihoito-ohjelmaa. On mahdollista, että pystyt vähentämään lääkkeiden määrää, mutta saatat joutua jatkamaan lääkkeiden käyttöä, jotta ulosteen koostumus pysyy oikeanlaisena ja ulostaminen on vaivatonta. On parasta jatkaa nykyistä lääkitystä, kunnes suolihuuhtelurutiini toimii. Ota yhteys terveydenhuollon ammattilaiseen ennen kuin muutat henkilökohtaista hoito-ohjelmaasi.
K: Kuinka kauan toimenpide kestää?
V: Se on hyvin yksilöllistä, mutta tavoitteena on, että toimenpide kestää alle tunnin.
K: Mistä näen, milloin Navina Smart -ohjausyksikköni käyttöikä on kulunut umpeen?
V: Laite lähettää koodin, kun jäljellä on alle 50 ja 10 kastelua tai alle 2 kuukautta ja 2 viikkoa käyttöikää jäljellä.
K: Entä jos olen unohtanut koodin, jolla Navina Smart -ohjausyksikön asetukset avataan?
V: Ota yhteyttä Wellspectiin, katso yhteystiedot.
K: Entä jos suolisto ei tyhjene?
V: Yritä nojata eteenpäin, yskiä tai hieroa vatsaa. Jos vettä ja ulostetta ei vieläkään tule ulos, sinulla voi olla vaikea ummetus ja peräsuolen manuaalinen tyhjentäminen saattaa olla tarpeen. Saatat myös olla liian kuiva, joten muista juoda paljon vettä ja toista suolihuuhtelutoimenpide seuraavana päivänä. Jos olet käyttänyt suolihuuhtelua onnistuneesti jonkin aikaa, voi olla, että suoli on tyhjä ja tämän vuoksi suoli ei tyhjene.